2012. november 14., szerda

24 Hour Fitness

Na, végre megvettem a bérletem a fitness terembe. 8 hónap után ez haladás. Eddig is lejárogattam edzeni, de eddig csak az apartman fitness termébe, ami nem túl motiváló környezet, főleg nem egyedül.
A 3 percre lévő (kocsival) 24 Hour Fitness lett a kiválasztott, mivel Broadmoor alkalmazottként nagy kedvezményünk van, plusz ugye ez van a legközelebb.
Én, mint ex-saleses igazán érdeklődve vártam, mi fog velem történni. :)

Belépéskor nagyon kedvesek voltak, a recepció kör alakú, 2-3 lány és fiú állt benne. Mondtam, hogy mit szeretnék, és máris megkértek, hogy a kihelyezett számítógépen pötyögjem be az alapadataimat (név, telszám, születési idő). Mire végeztem, ott is termett Cameron a saleses kolléga, szép nagy ember, olyan igazi gyúrórudi. :) Körbevitt a teremben kb 2 perc alatt (pedig nagy, csak nem lökte a rizsát), beszélgettünk, hogy mit szeretnék, mik a céljaim (nyilván az ár nem nagyon volt kérdés, mert ugye ez egy fix kedvezmény), majd leültünk egy számítógéppel ellátott asztal mellé, ahol kitöltött még pár dolgot, majd elektronikusan aláírtam a szerződésem és kaptam össze-vissza két papírt, az egyik a befizetés igazolás volt, a másik az órarend. Az első és az utolsó hónapot kellett kifizetnem, de egyébként határozatlan időre szól, csak mielőtt meg szeretném szüntetni, egy hónappal előtte be kell jelentenem és akkor az lesz valóban az utolsó hónap.
Ez nagyjából szintén 5 percig tartott, majd odamentünk a recepciós pulthoz, ahol megkértek, hogy a kis billentyűzeten (kb mint egy POS terminál) pötyögjem be a számom, majd mindkét mutatóujjamat 3x bescannelték mert bizony itt a telefonszámod és az ujjlenyomatod együttes egyezésével jutsz be a terembe.
Nyilván itt nincs ombudsman, akinél feljelentést tenne a sok személyiségijogában vérigsértett érinthetetlen atyaisten... Itt ugyanis mindenki szépen bemutatja az érvényes ID-t, odanyomja a kis ujjacskáját a scanner-re, aláírja a 4 oldalas házirendet, de ami a legmeglepőbb, mindezt szó nélkül teszi, mert normáliséknál ez így működik.
És ami még furább, valószínűleg itt nem is lopnak el semmit az öltözőből. Ennek érdekében ugyanis a következőket teszi a vendég és a club 1.: ujjlenyomattal azonosítanak mindenkit 2.: az egész terem totálisan be van kamerázva 3.: a kedves vendég a saját lakatját hozza, amivel bezárhatja az öltözőszekrényét (elromlott, kinyitották, nyitva hagyta? - ki a hülye?), vagy ha ezt elmulasztotta, van olyan szekrény ahol 2x25 cent fejében bepakolhat, majd ahányszor kinyitja, annyiszor dobálhat bele még két quartert. Elmés megoldás ez is. És elfelejtettem a 4-et: itt nem annyira szokás lopni...
Szóval így működik itt a rendszer, havi 30$-ért, ami átszámítva kb 6400 Ft. Ezt az összeget egyébként lemondásig a klub minden hónapban 15-én levonja a számládról, mert ezt is aláírtad, és mert ez szintén itt így működik. Nem kérdezel, nem kötekedsz, aláírod, mert ez a normális. Mindenkinek beszedési megbízást adsz, mert ez "quick&easy" és mert itt az emberek többsége megengedheti magának a 30-40-50 $-os kiadásokat.
A terem egyébként elég nagy, szerintem legalább 60 cardio gép van benne, futópaddal, taposóval, lépcsőzővel, eliptikussal. Ezek többnyire Precore márkájúak, nem vadiújjak, nem a legnagyobbak, nem is a legjobbak, ellenben nem kell rájuk várni, annyi van belőlük. A terem másikfele Cybex gépekkel van tele, szokásos összeállításban. Ezek sem hightech cuccok, nekem kicsit gyúrós feelinget adnak, de hát engem ez úgysem érint, mert ugye TRX - Make your body your machine van, pont nem érdekelnek a gépek...
És akkor el is érkeztünk a lényeghez. Ott van egy szép nagy TRX állvány, rajta lóg 6 TRX, amihez odamész és használod. Pont. Mondjuk nem sok embert láttam ezt tenni, és rám is elég hülyén néztek tegnap, de ettől függetlenül engem ez lenyűgözött. :) Persze vihetem a sajátomat is, ha szeretném.
Csoportos óra teremből egy nagy és egy Spinning (erről később) terem van. Az órarend nem nagy durranás, yoga, pilates, zumba (pffuuuuuj), aqua fitness (ja, van pool is), cycling és body pump van, amit viszont ki akarok próbálni. Sajnos az órák többsége reggel van (reggel 5.30-as cycling... ha jól emlékszem otthon néha a 7 órásra se volt senki, itt meg már jövőhétre tele van, na nem mintha tudnék/akarnék menni), így nem nagyon marad választás, yoga pl egyáltalán nincs délután.
Visszatérve a pool-ra, kb 4 sávos 20 méteres medence lehet, gondolom áramoltatóval, egy jakuzzi, gőzkabin és szauna tartozik még hozzá. Szauna. Mondom szauna. Na ez az ittenieknek nem mond túl sokat. Otthon kb a mucsaröcsögei vellnessszben nagyobb kultúrája lehet a szaunázásnak, mint itt, ahol talpig edzős cuccban, - értsd: cipő, zokni, nadrág, póló, ipod a fülben - ülnek be és "élvezik" a meleget, legalább annyira, mint amennyire én ledöbbentem ezen. És jelzem, ki van írva, hogy szauna előtt tusolás elvárt, és fürdőruha viselése at any time....
Innen (is) bejutsz az öltözőbe, ami szintén nem túl fancy, nem a legújjabb, viszont tiszta és NAGY. Millió szekrény, wc, zuhanykabin. Nem kell várni, van szekrény, pedig nem kicsi a club és kevesen sincsenek.
És még egy furi dolog: van falikút, és a mosdókba is be van építve az ivókút. Nem kell szomjandögleni tehát edzés közben, ha nincs kedved megvenni a 2,5$-os literes ásványvizet.
Összességében tehát azt mondom egy 3*-ot adnék a helyre, 5-ből. Sok okos dolog van benne, kellően nagy, tisztaságra oké, de nem egy Lite Wellness - a felszereltségét illetően.
A vendégkör amúgy nagyon vegyes, korban is, nemben is, viszont mindenki békénhagyja a másikat, nem vizslatnak, nem udvariatlanok, mindenki csinálja a dolgát és pont.

SPINNING... öööö Indoor Cycling.... ööööö IZÉ

Na akkor most jöjjön a lényeg, ma kipróbáltam, 8 hónap után újra Spinnerre ültem.
Legalább a kerékpár az volt... Túl sok elvárással nem érkeztem, mivel mondták, hogy ez nem Spinning, hanem cycling és így akkorát nem is csalódtam, ellenben igené "érdekes élményben volt részem.
Jelzem, mikor megláttam a lendkerék pörgését, már extázisba estem, mert mitbánomén mi fog történni, ha Spinner van a közelemben. A teremben kellemes levegő fogadott, a gépek U alakban, középen színpad, keverőpult (de minek???), a kiválasztott helyem elé beült egy kétajtósszekrény, így inkább arréb ültem egyel és beállítgattam az eszközt. Kifogástalan állapotban volt, minden eredeti rajta, klipsz, ülés, nem kattog, jó lesz. Ezután a instructor (szóval a csaj aki ott ült elöl és úgy csinált mint aki edzést tart) elővette az ipodját (rózsaszín volt) és kezdődött az óra egy kis nyújtással... Karok a magasba, hátul összekulcsol, jobbradől-balradől, néztem mint a moziban. Mindez nagyjából Taylor Swift kaliberű zenére. Ez volt az első pont, ahol elgondolkoztam, hogy kimegyek, de kivártam... :)
Jött is egy másik track DJ Shuffle remek keverésében, hasonló altató, bemelegítéshez. Ritmus, koncepció sehol, csak tekerés. Miután kellően felmelegedtünk (én mondjuk inkább lefagytam a döbbenettől), végre valami "hegyhez hasonló" zene jött, amire elkezdünk mászni. Na ennek a végére az edző  kb harmincas fordulattal tekert és majd kiköpte a tüdejét, akkora ellenállást tett rá. Én itt már rájöttem, hogy ha nincs koncepció meg ritmus, akkor majd csinálok én magamnak, és tekertem ahogy kedvem tartotta.
A "hegy után" jött a valódi döbbenet: sprintek. Nem ám 110... Szintén valami gagyi zenére "tekerd, ahogy csak bírod" felkiáltással egymás után vagy 4 (30 sec, 70 sec, 2 perc, 30 sec). Hát ők szerintem kipörgették a 130-at, és vessetek rám követ, én is, mert rájöttem, hogy tökre Goldsprintes feelingje van. :)))) Még egy-két ilyen óra és 25 alatt rakom majd az 500-at. :D :D
Tudta még fokozni, főleg hogy ő remekül érezte magát, meg bizonyára a többi vendég is, mondjuk egyszerre senki lába nem mozgott, de hát mindegy. Szóval megtette azt, amiről eddig még a mesékben sem hallottam, egy és ugyanazon zenére tekertetett hegyet és síkot sprinttel.... :O
Mondom ez a nem semmi, mi jöhet még. Áh, jump. Jump még nem volt. Nem kellett sokáig várnom, jöttek is a 10-es(!!!) jumpok, amit 5x leszámoltam, mert nem hittem el. De igazából nem is biztos, hogy 10-esek voltak, mert csak random benyögte, hogy Stand up majd random idő elteltével, hogy Sit down. Szóval lehet csak én léptem valahogy a ritmus nélküli botrányra 10-et. Mindegy is. Ezt a következőkben iktattam, és mikor elkezdte a hülyeségét, inkább kiálltam futni.
Még mindig volt 15 perc az órából, de már úgy voltam, hogy semm nem lephet meg, még a Skrillex sem... Akit érdekel ki ez a sz@r, elektronikus zenét játszó előadónak titulált darabostuctucotdubsteppel vegyítő művész, annak ajánlom a wikipediát figyelmébe. A zene tökéletesen alkalmatlan tekerésre, mégis lett belőle egy szép nagy hegy, mert ugye ez fejben dől el.
A végére még jutott egy-két-öt sprint (itt már csak 110-eket forgattam), és egy kis Coldplay, meg a szokásos nyújtás. Nem tudom, van-e egy edzőnek megalázóbb, mint ha valaki folyamatosan a fejét forgatja, és az órát nézi... Ha nincs, akkor bocsi. :)
Még annyit, hogy kézpozíciókból a néni egy azaz egy darabot ismert, ami a 2 és feles volt. Racing pozíciónak nevezte, de igazából se nem volt kettes, se nem volt hármas, valahol ott a kettő között. Nem tudom mennyire nézett UFÓ-nak, hogy én aztán síkön ülve nem voltam hajlandó az egyesből mozdulni, hegyen viszont lazán kiálltam hármasba...
És a legszörnyűbb... tartok tőle, hogy Spinning  oktató volt, mert az összes létező spinninges dumát lenyomta a Tear up!-tól (tépd szét = tegyél rá) a "csak ami a testednek jól esik", "ez a te választásod", hegy, sík, közepes hegy, legyen elég ellenállás a kiálláshoz, gyerünk bírod még, ti vagytok a legjobbak, yeah-jujjon át mindenig.
De kibírtam, bent maradtam (otthon valószínűleg már az első 10 perc után kijöttem volna), és még az is lehet, hogy visszamegyek. Döbbenet, de meg fogom tenni, mert van célom, és bazi mindegy, hogy milyen balf@sz bohóckodik ott előttem, nekem megtanították, hogy ez az egész miről szól, hogyan kell csinálni, és mit lehet vele elérni. És ez elég.
Egyébként mondták, hogy a termet egyedül is használjam nyugodtan, ha van kedvem... Azt talán nem merném bejátszani, hogy az órán bedugom a fülembe az Áron-féle zenéket, pedig a társaság igazán motiváló lenne. :)
Azért egy dolgot még meg kell említenem, ugyanolyan kellemes-fáradt érzéssel jöttem ki az óráról, még ha teljes sokkhatás alatt voltam is és legalább NEM SPIN RACINGET NYOMOTT!!!!!!!
Várom a véleményeket, hogy tudnám túlélni ezeket az órákat, esetleg van-e valaki otthonról, aki kedvet érez ahhoz, hogy Colorado Springsben legyen SPINNING oktató?!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése